piątek, 2 listopada 2012

Prace licencjackie i magisterskie - kilka słów wyjaśnienia

Niewątpliwie łechce moją próżność fakt, że dosyć często zwracają się do mnie autorzy prac licencjackich czy magisterskich, którzy natknęli się kiedyś na mój blog. Czasem dostaję maile w związku z konkretnym blogowym wpisem, czasami w związku z jakimś szerszym zagadnieniem. W miarę możliwości staram się zawsze pomóc czy przynajmniej odpowiedzieć na takowe maile, chciałbym jednak wytłumaczyć (na blogu, bo to chyba najlepsza forma) kilka spraw z tym związanych:
- mili Państwo, kategorycznie oświadczam że nie świadczę żadnych usług w zakresie pisania za kogoś prac. Żadna zachęta finansowa czy oferta konia z rzędem nie przekona mnie do zmiany decyzji. Proszę więc takiego typu maili mi nie przesyłać, bo są one poniżej pewnego poziomu i na takowe nawet nie odpowiem
- gros wpisów na blogu celowo nie ma podanych źródeł informacji, kilkakrotnie tłumaczyłem już czym jest to spowodowane. Jeżeli ktoś chciałby w swojej pracy użyć jako odniesienia danego wpisu, proszę się ze mną skontaktować - nie widzę problemu w uzupełnieniu wpisu przez dodanie źródła informacji czy odpowiedniej bibliografii, co uczyni go bardziej wiarygodnym opracowaniem
- [w kwestii którą poruszyła w mailu pani Zuzanna] tak, można używać materiałów które podaję na blogu (w końcu są to darmowo dostępne w internecie materiały), jeżeli jednak już Państwo to robią to poczucie przyzwoitości nakazywałoby w przypisie/bibliografii Państwa tekstu podać link do blog i wpisu z którego dana informacja pochodzi. To samo dotyczy używania materiałów tu zamieszczonych na Państwa stronach czy blogach
- problem zwracania się do mnie  w kwestii udostępniania przeze mnie materiałów z moich zbiorów, to za każdym razem kwestia indywidualna, proszę brać pod uwagę że nie mieszkam w Polsce, więc mają Państwo najczęściej o wiele łatwiejszą drogę przy próbie zdobycia materiałów, przykładowo z AGAD. W miarę możliwości zawsze jednak pomogę lub przynajmniej postaram się skierować na właściwy trop
 - mój aktualny adres mailowy na który można pisać w kwestii pytań, dyskusji czy problemów które Państwa zainteresowały: kadrinazi[at]gmail.com

Serdecznie pozdrawiam
Michał 'Kadrinazi' Paradowski



6 komentarzy:

  1. Napiszesz mi pracę magisterską?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, ale mogę Ci podpowiedzieć jak malować Turków ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz jak i gdzie mnie znaleźć jak co :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech, czemu ja nie dostaję takich propozycji (pisania za kogoś prac)
    Pozdrawiam
    Marek

    OdpowiedzUsuń
  5. Tego typu praktyki powinny być zgłaszane. Wiadomo, że wielu studentów szuka drogi na skróty, a to nie jest oczywiście zgodne z prawem

    OdpowiedzUsuń